În lumea dinamică a frumuseții, există persoane remarcabile care își dedică viața transformării și sublinierii frumuseții individuale. Una dintre aceste personalități este Mihaela Stelea, un specialist în micropigmentare și extensii de gene cu o pasiune aprinsă.
După ani de formare în Spania, unde a avut oportunitatea de a activa în calitate de specialist Beauty și de a se perfecționa în diverse tehnici și tratamente, Mihaela a hotărât să se întoarcă în țara sa natală pentru a aduce cunoștințele și experiența ei în industria frumuseții din Moldova.
Despre începuturi, planuri și lansarea propriului ei brand de gene, urmează să aflăm în interviul de mai jos.
Salut, mă numesc Stelea Mihaela, sunt o persoană dedicată meseriei mele - cea de micropigmentist și tehnician în extensia genelor. Am o activitate de aproximativ 5 ani și recent am revenit din Spania.
Eram deja plecată în Spania. Eu inițial aveam o altă activitate acolo, un domeniu legat de export/import, dar nu mă regăseam. Și atunci, pur și simplu mi-am comandat pe un site un cap de păpușă, niște pensete și clar lucru, nimic s-a primit! Dar eu sunt o persoană care încerc mereu să mă auto depășesc și am zis: ”Nu, eu trebuie să fac asta!”
Eu am făcut cursuri la noi în Republica Moldova. Prima mea activitate în domeniul Beauty a fost extensiile de gene, după care am înțeles că eu mă regăsesc și am mers peste un an și la un curs de micropigmentare care, la fel l-am făcut la noi în Moldova. Dar revenind în Spania, am făcut și acolo un curs.
Am studiat acolo la fel în domeniu micropigmentare doar pentru că în Spania tu ai nevoie de un certificat de la Ministerul Sănătății de acolo ca să poți lucra cu acul.
La noi în domeniul beauty este mult mai dezvoltat, chiar dacă cursurile durează câteva zile, ele sunt mult mai consistente. În Spania studiezi 3 luni, dar cursurile sunt despre tot și despre nimic. Acolo nu există cursuri focusate pe un singur serviciu. În conceptul lor, un estetician trebuie să știe tot, de la manichiură, până la epilare.
Este o diferență colosală între tipul de clienți, vârsta și așa mai departe. De exemplu, în Spania, clienții care solicită micropigmentare sunt cei din categoria 35+. Ba mai mult, cam 70% dintre clienți au vârsta de peste 60 de ani. Și asta complică lucrurile, pentru că pe o piele matură este mai greu de lucrat decât pe una tânără și fină.
Cred că nicăieri nu e ca acasă. În general, Spania se consideră o țară foarte libertină, dar chiar cu toată libertatea, cu toată nebunia de acolo, oricum în Moldova eu mă simt acasă. Plus că la noi este mult mai apreciat domeniul în care activez. Fetele au mai multă grijă de ele, se aranjează, se îngrijesc, pe când în Spania sunt alte valori și mentalitate.
Cum spuneam, inițial m-am focusat pentru domeniul extensiilor. Dar la un moment dat, din cauza unei probleme personale, a trebuit să stopez activitatea temporar și am rămas fără nici o rezervă de bani. Atunci am înțeles că este nevoie de o sursă de venit pasiv și că anume acum e momentul potrivit. Evident că ar fi fost straniu să nu aleg domeniul extensiilor, de vreme ce lucram în el. Așadar, am căutat, testat și analizat foarte mult timp până am ajuns la produsul final pe care în curând îl voi lansa și în Moldova.
Inițial eu ofeream aceste gene cursantelor mele, dar ele fiind începătoare, evident nu puteau da o părere mai profesională. Și atunci am început să propun mostre spre testare meșterilor din Spania. Acum urmează să le aduc în Moldova, ca să le testeze și specialiștii de aici.
În primul rând, eu am luat în calcul faptul că în extensiile de gene, de obicei, meșterii lucrează în două tehnici: manuală și pe bandă. Eu am mers pe principiul ca sa fie un produs bun, indiferent de tehnica pe care lucrezi.
În al doilea rând - calitatea. M-am axat pe materia primă, ca aceasta să nu aibă luciu. Să fie destul de mate și să aibă un aspect cât mai natural. Și apropo. Am introdus în gama de culori și cafeniul, pentru că fetele în ziua de azi optează pentru cât mai multă naturalețe.
De câte ori am spus că eu vreau să fac acest lucru, chiar unele fete din domeniu puteau să îmi spună că nimănui nu o să îi trebuiască produsul meu, pentru că la noi subteranele sunt pline cu produsele de genul, de câte 100 de lei. Dar eu am încercat! Până la urmă, chiar dacă ar fi un eșec - e o lecție și o nouă experiență de viață.